loading...
فروشگاه اینترنتی آهن و میلگرد
مریم بازدید : 76 یکشنبه 15 مهر 1397 نظرات (0)

طبق گزارش های کشورهای مستقل مشترک المنافع، تولید فولاد در چین در اواسط ماه آگوست رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند

تولید فولاد چین در اواسط ماه آگوست دوباره به یک رکورد تاریخی دیگر دست یافت. با این حال، مصرف با همان سرعت بهبود نیافت.

در ده روز دوم ماه آگوست، اعضای انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، تولید فولاد خام خود را از 2.6 درصد از اوایل ماه آگوست به 1.92 میلیون تن در روز افزایش داده است. بر اساس گزارش انجمن در 1 سپتامبر، کل تولید ملی 2.3 درصد افزایش یافت و به 2.4 میلیون تن در روز رسید.

به گفته کارشناسان تحلیل بازار اروپایی مرکز آهن با این حال، تقاضای داخلی در مقایسه با عرضه فولاد در چین، با همان سرعت بهبود نیافت. انجمن آهن و فولاد چین اطلاع داد که موجودی انبارهای محصولات آلیاژ فولاد با 7.5٪ افزایش به 13.13 میلیون تن می رسد. یکی از معامله گران عمده چین به متال اکسپرت گفت: "به نظر می رسد سازندگان فولاد، برای یک موج دیگر از افزایش مصرف و افزایش عرضه در پاییز آماده می شوند."

بهبود تقاضای داخلی و احتمال کمبود عرضه محصولات چین، عاملی برای افزایش قیمت ورق گرم صادراتی هند

کارخانه های هند، قیمت های بالاتری را برای ورق گرم در بازار صادرات هدف قرار می دهند.به دنبال اخبار مربوط به آتش سوزی در Bengang’sBF و احتمال کاهش تقاضا، انتظار می رود که پشتیبانی عمده ای از افزایش بیشتر قیمتها در بازار داخلی چین صورت گیرد .

سطح قیمت های پیش بینی شده برای ورق گرم 2 میلی متری و بالاتر، از کارخانه های هند در پایان هفته جاری به میزان 580 تا 600 دلار در هر تن فوب بوده است که از 10 تا 20 دلار در هر تن از هفته گذشته افزایش داشته است. تمام صادرکنندگان عمده، پیشنهادات رسمی را رد کردند زیرا قیمت های جدید برای بازار داخلی، در اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. یک منبع تامین کننده به متال اکسپرت گفت: "ما برای مدت حداقل 15 تا 20 روز از بازار صادرات خارج نخواهیم شد زیرا قیمت های داخلی در حدود 2.000 INR در تن افزایش می یابد."

قیمت های فعلی کارخانه ها در آسیا مورد قبول نیستند (منظور 590 دلار در هر تن فوب می باشد)، اما شرکت های تجاری هنوز هم می توانند مواد اولیه را که قبلاً خریداری شده اند، را به قیمت 570 دلار در هر تنFOB (590 دلار در هر تن CFR ویتنام) و حتی پایین تر ارائه دهند.

بازار اروپا هنوزغیرفعال است.  با انتظار اُفت قیمت در بازار ورق گرم داخلی در اروپا، کارخانه های هندی قیمت های خود را 20 دلار در هر تن  افزایش داده و به 590 تا 595 دلار در هر تنFOB(620 تا 630 دلار در هر تن CFR) رسانده اند.

عامل اضافی برای افزایش قیمت یک حادثه آتش سوزی در بزرگترین کوره انفجاری شرکت Bengang بود که ممکن است کمبود عرضه را به دنبال داشته باشد و قیمت های بین المللی را افزایش دهد. یک معامله گر از دهلی اظهار داشت:" از روز دوشنبه تا سه شنبه قیمتی حدود 560 تا 570 دلار به ازای هر تن FOB برای ما امکان پذیر بود، اما این خبر همه را بسیار محتاط کرده است. هیچ نشانه ای از کاهش قیمت بازار ورق گرم در آینده نزدیک وجود ندارد.

 حرکت آرام قیمت ورق فولاد چین در همه مقاصد

با توجه به رشد موجودی انبار معامله گران داخلی و پیش بینی های ضعیف در ماه سپتامبر، قیمت ورق فولاد صادراتی چین در حال افزایش است.

بیشترین پیشنهادات مربوط به ورق فولاد از چین به مبلغ 530 تا 545 دلار در هر تن FOB برای محموله ماه نوامبر می باشد، که 15 تا 20 دلار در هر تن بیشتر از چهار هفته پیش است. در مقابل، در اوایل ماه آگوست، افزایش هفتگی این رقم در بورس داخلی این کشور به حدود 25 تا 35  دلار در هر تن رسید که از 9 آگوست تا کنون فقط 10 تا 11 دلار در هر تن ( 67 تا 71 RMB در تن ) افزایش یافته است.به جز برخی اصلاحات در قیمت های داخلی ، شاخص های قیمت ورق فولاد برای بازارهای خارجی با افزایش یوان به شدت افزایش یافت.

به علت عدم پذیرش سطح پیشنهادات از چین، هیچ نشانی از بهبود در میزان تقاضای خارج از کشور دیده نمی شود. در طول یک دوره چهار هفته ای، به ندرت قراردادی با خریداران کشورهای آسیای شرقی  امضا شده است. این هفته پیشنهادات برای ورق فولاد14 میلیمتری برای ویتنام به مبلغ 540 دلار در هر تن فوب (550 دلار در هر تن CFR) ارائه  شد، اما هیچ معامله ای در این محدوده قیمت گزارش نشده است.

تقاضای محلی کمی کاهش پیدا کرده است،درحالیکه فروش سهام مجدد فروشندگان در دوره بازبینی 3.4٪ افزایش یافته است. با این حال، یک منبع تجاری به متال اکسپرت گفت : "عملکرد ماشین آلات خوب است، به همین دلیل بازار ورق فولاد در واقع ضعیف نیست."

برچسب ها مرکز آهن ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 698
  • بازدید کلی : 4,261